zondag 25 december 2011

Gehaakte sneeuwvlokjes

Op de blog "Attic24" staan een hoop leuke haakpatronen, waaronder deze van sneeuwvlokken.
Dat vond ik wel een leuke voor deze periode en echt heel makkelijk om te doen.

Het resultaat was heel tof:


Pas gehaakt ziet het er heel anders uit, maar het mooist is om ze dan op te stijven. Ze beschreef dat dat heel makkelijk gaat met een bus stijfsel, maar dat heb ik niet in huis.. Ik herinnerde me nog van vroeger, dat ik ooit als kind haakwerk had opgesteven met suikerwater. En suiker staat wel in de kast :)
Dus even gegoogeld en voila: 1 half kopje suiker oplossen in 1 half kopje heet water: daar het haakwerk in dopen. Niet te fel uitknijpen, want dan blijft er niet genoeg suiker in het werkje achter. En dan, nat, ergens op vastspelden. Ik heb voor de gelegenheid ons prikbord even leeggemaakt en er een tetradoek opgelegd.
De rechtse zijn hier opgespeld en de anderen nog niet...

Laten drogen en klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen