woensdag 11 januari 2012

Handmade kerst/nieuwjaarscadeautjes

Dit weekend heb ik de laatste selfmade kerst/nieuwjaarscadeautjes uitgedeeld, dus mogen de foto's eindelijk publiek gemaakt worden :) Ik was wel heel blij dat ik nog thuis was in deze periode, want anders was het er niet van gekomen en ik vond het wel heel tof om te doen!
Dit gehaakt dekentje heb ik aan mijn metekindje Ella gegeven. Daar heb ik wel enige maanden mee bezig geweest, maar het heeft ook vaak een paar weken stil gelegen. Ze heeft het al meteen kunnen uitproberen bij een logeerpartijtje bij mijn ouders, na het kerstfeest, wilden alle kleinkinderen bij moeke en vake op de zolder blijven slapen, gezellige boel :)

Deze blauwe vestjes heb ik gemaakt voor Nore & Jill, de tweeling, waavan Nore ook mijn metekindje is. De stoffen had ik bij De Lapjesschuur besteld. Wat een supersnelle service daar! Zondag besteld en woensdag in de bus, vanuit Nederland!De nicky velours is mooi kobalt blauw en voor de biesjes en de voering van de kap heb ik leuk streepjes tricot gebruikt. Ik had zo'n vestje eerder al voor Stijn gemaakt en vind het echt een leuk vestje. Ik ben echt heel tevreden over de afwerking van deze vestjes. Oefening baart kunst :)
Het patroon komt uit de Ottobre 2009/3: Kayla wikkelvest.




Bijpassende mutsjes:

En tweeling-sloefjes :)


Stoere sloefjes voor Stijn. De timing van kerst was perfect, de vorige waren aan de krappe kant aan het worden..

Voor nichtje Niki heb ik poppekleertjes gemaakt. Dat was een hele uitdaging. De pop was een Corolla pop van 36cm. Een stuk kleiner dan de babybjorn poppen dus patroontjes vinden op internet was er niet bij. Dan maar met pen en papier zelf een aantal dingen getekend op basis van een hemdje en een broekje van de pop. Het was een beetje gokken, aangezien Niki de pop niet een paar nachtjes kon missen, maar bij het passen op kerstdag bleek alles te passen als gegoten! Ikke super content... en Niki ook :)






Voor Sam, zusje van de tweeling heb ik een slaapkleedje gemaakt. Op basis van een patroon uit de Ottobre, van een tuniekje. Maar dan wat langer gemaakt. De biesjes zijn van dik elastisch biasband en dat is heel goed gelukt. Ook lekker zacht, wat wel mag voor een slaapkleedje.



En tenslotten nog maar eens een vestje, ik was nu toch al geroutineerd in het naaien ervan en het is eens wat anders dan sloefjes :) Deze is voor Brynn.


Nu mag de naaimachine even uitrusten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen