zondag 26 februari 2012

Winterjasje Stijn

Dit vestje gaat eigenlijk ook al de hele winter mee, maar is nog nooit op de blog geraakt. Ik heb er al zoveel fijne reacties op gehad, dat ik het toch ook hier een keer wil showen :)
Het is van dezelfde fleece gemaakt als het lodger-dekentje dat ik voor Stijn maakte.
En het is gevoerd met olijfgroene nicky velours. Een kleurtje waar ik achteraf gezien van denk: "waarom heb ik dat in godsnaam eigenlijk ooit gekocht?!"
Maar als voering, en in combinatie met deze frisse kleurtjes, kon het wel.
Het patroon is er eentje uit een Ottobre. In de Ottobre staat wel regelmatig zo'n gelijkaardig patroontje in. Ik was in het begin niet zo super-enthousiast, omdat de afwerking van het biesje aan de binnenkant niet zo geslaagd was, maar daar zie je eigenlijk niets van als je het niet weet... Dus achteraf gezien ben ik toch best wel blij met het resultaat.



2 opmerkingen:

  1. Wat een super lieve kleertjes maak je zeg! Ik ga je volgen. Ben zelf net weer begonnen met kleertjes naaien omdat wij in april een kleintje (meisje) verwachten.

    Mag ik vragen hoe je die zoompjes in dat vestje (verderop in je blog) in dat nicky veloers zo mooi krijgt? Dat vestje uit Ottobre 3 2009. Bij mij gaat het altijd bobbelen.

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, bedankt voor het compliment! Bedoel je de zoompjes onderaan en aan de mouwen? Die lock ik met mijn locker en dan naai ik de zoom met een tweelingnaald. Met zo'n tweelingnaald gaat het minder hard uitrekken dan met een gewone naald vind ik.

      Groetjes,
      Birgit

      Verwijderen