woensdag 28 maart 2012

Fleurige mei tai draagdoek

Deze stond al lang op mijn todo lijstje: een nieuwe mei-tai draagdoek.
Ik heb er ooit al wel één zelf gemaakt, maar ik wou er deze keer één in een iets ander model, mét fleurige kleuren én met gevoerde stukken aan de schouder en heupbanden.

Het moest ook een wrap-around versie zijn: dus met extra lange banden die je nog een keer over de poep van de kleine heen kan slaan, zodat je meer met je heupen draagt, en minder druk op je schouders krijgt.

De blauwe bloemetjes stof en de rode met witte stipjes zijn gewoon katoen, maar tussen de twee zit nog een verborgen laag canvas, wat voor de stevigheid zorgt.  Die rode canvas heb ik ook voor de banden gebruikt. En aan de schouders en heupen een stukje waar 2 laagjes fleece tussen zitten, wat zorgt dat de banden dan niet gaan snijden op die punten waar het meeste gewicht op komt.

Hij is echt super goed gelukt, ik ben er echt heel blij mee! En Stijntje ook geloof ik :)




1 opmerking:

  1. Mag ik vragen hoelang je de schouderbanden hebt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen