dinsdag 26 juni 2012

Knoopjurk Knip Mode Februari 2011


Zaterdag gaan we naar een trouwfeest en ik wou het eens lekker zuinig aanpakken en zelf een kleedje maken. :) 
Ik had overlaatst een leuk stofje besteld en na een hele zoektocht op het wijde internet kwam ik te weten (dank je Marjon!) dat in de Knip Mode van Februari 2011 het patroon van een knoopjurk staat. Exact wat ik zocht!
Wil nu juist lukken dat ik een tijdje terug te weten kwam dat je in de bibliotheek bij ons ook Burda's en Ottobres en Knip tijdschriftjes kan lenen! Dat kwam dus goed uit! En ik had meteen chance, want het boekske was niet uitgeleend.
Ik heb er wegens stoftekort wel eentje zonder mouwen van gemaakt, het patroon was met halflange mouw. Dat stoftekort kwam er omdat ik voor het bovenstuk in plaats van enkele laag stof, met een omslag naar binnen, het hele bovenstuk met dubbele stof gemaakt heb. Dat zit wat steviger. Ik had zo ook een gekocht kleedje als voorbeeld, ik weet niet of ik dat anders geriskeerd had..
En zonder mouw is lekker zomers!
Nadat ik het in elkaar gestikt had, zat het nogal ruim, dus heb ik het aangepast en wat naden opnieuw gestikt en nu zit het als gegoten!! Wat fijn toch, zelf jurkjes maken :)


2 opmerkingen:

  1. AMai Birgit, dat is een mooi kleedje geworden. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zwarte sandaaltjes onder,en een zwart bolero-ding over of hoe noemt dat?Je zal mooi zijn.:-)

    oma

    BeantwoordenVerwijderen