donderdag 19 september 2013

Onze Niels...

.. die is morgen jarig! En die had al een hele tijd terug aan mij gevraagd: "mama, wanneer ga je eens een 'Niels-deken' maken?"  Want onze Robin, die heeft al jaren een 'Robin-deken'..

Dus was ik er in juli aan begonnen, goed op tijd, want zo met de vakantie ertussen... En dan heeft het nog tot gisteren geduurd eer het eindelijk af was. Ik was vergeten hoeveel werk er nu weer in die laatste werkjes kruipt: lagen op elkaar quilten en dan de bies erom.

De bovenkant is een mix van katoentjes, de onderkant is effen groene fleece en ik heb op de laatste nipper dan toch maar beslist om een laag wattine tussen te steken om het een lekker warm deken te maken. Zijn dekbed is namelijk nogal dunnekes voor in de winter, dus met deze sprei erover gaat hij warme winternachten tegemoet :)

Ik hoop dat hij er blij mee zal zijn!



En dus wordt onze Niels er morgen 6!!
En zo bijzonder dat dat nu nog 5-jarig bazeke is.. Hij heeft net de reuze stap van 3e kleuterklas naar 2e leerjaar gemaakt en heeft na vier weken snelcursus schrijven het hele krullenalfabet geleerd. Hij blijft ons verbazen...

...onze Niels





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen