zaterdag 16 november 2013

Allemaal rokjes

Voor 2 verjaardagen maakte ik deze tricot rokjes naar het patroon Jolly van Farbenmix. Heel leuk patroontje om te doen! Heel makkelijk met de locker. Je hebt de naaimachine dan enkel maar nodig om de tailleband op het laatst te doorstikken. 
De stofjes zag je hier al eens verschijnen. En er kunnen nog rokjes uit..


En voor Elise maakte ik de volgende 4 rokjes. We zijn samen stof gaan kiezen in de Modecoupon in Sint Niklaas. Ze vindt in de winkel in haar maat geen speelse, fleurige rokjes meer en daar hebben we eens iets aan gedaan :)
Het eerste rokje is van heel dunne ribstof en de anderen van gewone katoen.
De eerste 3 zijn fronsrokjes uit het boek 'Allemaal rokjes' van Mme Zsazsa. Gewoon met een elastiek erin. Heel makkelijk :)







En deze was toch wel de kers op de taart. Een klokrokje uit datzelfde boek met blinde rits en tailleband met knopje. Ik heb mijn schrik voor ritsen overwonnen en verschoot zelf van het resultaat :)



zoek de rits...  en het knopje :)


En spijt! Spijt dat ik had!!

.. dat ik zelf geen meisjes in huis heb om rokjes voor te maken.. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen