vrijdag 7 maart 2014

Carnaval

Dit jaar was ik er eens op tijd aan begonnen: ik wou toch wel eens zélf voor de carnaval kostuums zorgen..
Ik maak zo veel spulletjes, maar daar is meestal niet zo veel voor onze grote jongens bij. En nu wilden ze graag als lego ninjago ninja's verkleed naar carnaval en dat vond ik wel haalbaar.

Dus een tijdje terug naar de stoffenwinkel wat voeringstof gaan halen: rode voor Robin en witte voor Niels.
Achteraf gezien had Niels beter voor een zwarte ninja gekozen, want na een dagje witte ninja spelen, was er aan de broek niet veel wits meer te bespeuren :)

Maar het was wel geslaagd. Voor de broek en de vest heb ik de patronen zelf wat geïmproviseerd en het naaien ervan was lekker snel en makkelijk: toch 'maar' een carnaval kostuum..

Ik had een handig filmpke gevonden om hoe van een t-shirt een ninja masker te knopen en dat was heel geslaagd, maar voor onze Niels leek me dat toch iets te moeilijk om zelf te doen (hij is niet van de handigsten), dus heb ik er zelf een gefabriceerd. Die van Robin was wel stoerder!





Even off-topic:

Onze Stijn valt ook niet uit de prijzen.. daar had ik een hele tijd terug deze eens voor gemaakt. Patroon kwam uit een Ottobre, maar weet niet meer van buiten dewelke. Vandaar dat deze ook nog niet op de blog geraakt was..
Lekker zacht van nicky velours en een tricot voering.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen