zondag 23 maart 2014

Lentekleedjes

Met dat lenteweertje van de voorbije weken, begon het wel te kriebelen om nog eens een kleedje te maken en na het bezoek van onze Nederlandse vrienden, had ik weer wat stof om aan de slag te gaan. Samen hadden we bij Herbert Textiel stof in de solden gekocht. 2 Stenzo stofjes had ik besteld.

Burda 7828 is een heerlijk patroon. Eerder maakte ik het al eens met een halflange mouw, maar nu maakte ik er 2 met het korte mouwke. Het bovenstuk heb ik weer helemaal gevoerd, wat lekker comfortabel zit.

Voor het rode kleedje heb ik gewoon volgens patroon gewerkt en voor het blauwe had ik de hals een beetje meer open gemaakt. Daar had ik dan toch wel wat werk mee om het goed te krijgen, met het sierrandje en het driehoekje, maar het resultaat is wel leuk geworden vind ik.
Laat de zon maar schijnen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen