vrijdag 23 januari 2015

Roodkapje

Met kerst en nieuw in aantocht was het voor mij weer het moment om een aantal zelf gemaakte cadeaus uit de mouw te schudden... Voor mijn metekindje Nore, was dit een makkie: ze verkleedt zich graag en het lievelingsthema is: "sprookjes"... Het was niet ver zoeken naar iets leuks dat nog niet in haar verkleedkoffer zat: Roodkapje!

Op de blog van Meisjesmama vond ik een heel duidelijke uitleg om een roodkapje-cape te maken en op het stoffenspektakel in Mechelen vond ik hét ideale katoentje om de cape mee te voeren.
Nog een rokje om erbij te dragen en een oud rieten mandje heb ik 'gepimpt' met een overschot rode fleece en zelfgemaakt bolletjes biaislint.

Het resultaat was AF! En nóg mooier werd het geheel, met mijn schattige metekindje erin!

Blije kindjes, daar worden we blij van hé..






1 opmerking: