zaterdag 21 februari 2015

Telma jurk

Hij is al een maandje klaar en ik denk soms "is het nu wel nog de moeite om te bloggen?", maar aan deze heb ik zo gezwoegd, dat hij er kost wat kost toch op moet!

Zelf fotomodel spelen is niet één van mijn favoriete bezigheden, maar nadat de zelfontspanner-pogingen binnenshuis telkens mislukten, wachtte ik toch maar een zonnige dag af en vroeg mijn dierbaar ventje om eens een foto te trekken. Met zijn nieuwste speeltje (na al die jaren dan toch een smartphone hier in huis..) wou hij dat met véél plezier :)

Het patroon van dit retro jurkje is de Telma jurk van VintageEnRetroNaaipatronen.
Persoonlijk vond ik het erg vervelend dat het patroon inclusief 1,5(!!)cm naadwaarde was. Ik heb sowieso liefst een patroon zonder naadwaarde, want ik voeg meestal maar 0,7cm naad toe vermits ik graag met een overlock werk. Dus 1,5cm was er zwaar over!
Dat was al een drempel om eraan te beginnen. Uiteindelijk heb ik dan eerst het patroon hertekend naar zonder naadwaarde om er dan mijn eigen naad bij te knippen. Het scheelde niet veel of het patroon was de kast ingevlogen om er nooit meer uit te komen.
Dan toch de moed bijeen geschaard... De werkbeschrijving was ook niet altijd fantastisch duidelijk vond ik.

De paspel aan de kragen waren een must om er een leuk jurkje van te maken, maar toch ook wel een uitdaging: niet-rekbare paspel en tricot vergen toch wel een beetje handigheid. Al bij al is alles vrij goed gelukt zonder al teveel torn-werk. Maar tegen de tijd dat ik aan het riempje kwam, had ik het echt gehad.

GELUKKIG ben ik wel érg blij met het eindresultaat, maar ik geloof niet dat ik de uitdaging snel nog een keer zal aangaan..

TADAAA:




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen